CS:GO Parametry startowe 2020. Nowe opcje uruchamiania

Sprawdź jakie są najnowsze parametry startowe w CS:GO w 2020 roku. Najnowsza aktualizacja opcji uruchamiania.

 

W tym poradniku poznasz najnowsze parametry startowe 2020 w CS:GO. Czym są owe wartości? Jest to po prostu zbiór przydatnych komend, zdefiniowanych podczas uruchamiania gry. Odpowiadają one za najbardziej “oczywiste” ustawienia, które każdy gracz powinien ustawić. Niektóre z nich wpływają nieznacznie na zwiększenie ilości FPS w grze. Na temat tego jak zwiększyć ilość FPS w CS:GO napisaliśmy też osobny poradnik. Wykonanie kroków zawartych w obydwu poradnikach daje bardzo korzystny efekt.

Polecamy zaglądać to tego wpisu co jakiś czas, ponieważ te wartości potrafią co jakiś czas się zmieniać a nieaktualne parametry mogą narobić więcej szkód niż pożytku.

Zanim przejdziesz do lektury zapraszamy do polubienia naszego profilu na Facebooku. Im więcej fanów tym więcej poradników! 🙂

 

 

 

 

 

Jak ustawić parametry startowe w CS:GO?

 

Parametry ustawia się na Steamie, przechodząc do Biblioteki, następnie z listy gier po lewej stronie wybrać Counter-Strike: Global Offensive, następnie prawy przycisk myszy > Właściwości… > Zakładka Parametry > Ustaw opcje uruchamiania. Pojawi nam się takie okienko:

 

Jak ustawić parametry startowe

 

Tak jak już wspominaliśmy powyżej – opcje uruchamiania co jakiś czas się zmieniają, dlatego warto w tym temacie być na bieżąco. Niektóre, dotychczas używane komendy już nie działają więc są zbędne, inne wpływają negatywnie na grę. 

 


Aktualne parametry startowe 2020

 

-console  – Uruchamia konsolę (~) po uruchomieniu gry.

 

-novid  – Wyłącza intro podczas uruchamiania CS:GO. Warto użyć, ponieważ chyba każdy już zna intro na pamięć 🙂

 

-tickrate 128  – Domyślnie ustawia wartość tickrate na 128 podczas używania serwera lokalnego co wpływa korzystnie na płynność gry, przykład porównania tickrate 20 vs tickrate 128 poniżej:

 

Tickrate 128

 

-full / -fullscreen lub -windowed lub -noborder  – Otwarcie gry w pełnym oknie, w okienku lub w przypadku -noborder, wyłącza obramowanie systemowe okna.

 

-w X  – Ustawienie preferowanej szerokości (width) obrazu, w miejsce X wpisujemy pożądaną wartość, np. -w 1280 .

 

-h X  – Ustawienie preferowanej wysokości (height) obrazu, w miejsce X wpisujemy pożądaną wartość, np. -h 960 .

 

-refresh X  – Częstotliwość odświeżania monitora. W miejsce X wpisujemy prawidłową wartość. W przypadku gdy mamy monitor 144 Hz, wpisujemy –refresh 144, gdy monitor posiada 60Hz, będzie -refresh 60. Zamiennie z refresh można użyć komendy -freq.

 

+mat_queue_mode 2  – Ustawienie automatycznego wykrycia rdzeni i przypisanie im pracy. Uwaga! w niektórych przypadkach wartość 2 może sprawiać problemy ze spadkami FPS. Jeśli takowe odczuwasz, spróbuj ustawić parametr na -1 (minus jeden).

 

-nojoy  – Wyłączenie wsparcia dżojstika (zmniejszenie zużycia pamięcie RAM)

 

-nod3d9ex  – Wyłączenie niektórych funkcji DirectX 9. W przypadku starszych komputerów zwiększa nieco ilość FPS.

 

-nocrashdialog  – Jeśli nie lubisz czerwonego koloru w konsoli, użyj tego parametru. Wyłącza on raportowanie w konsoli o błędach.

 

-language english  – Ustawia preferowany przez nas języka w grze (w tym przypadku angielski).

 

-noaafonts – Wyłączenie wygładzania czcionki, z korzyścią dla FPS.

 

+exec autoexec.cfg  – Definiuje plik, który ma zostać dodatkowo wczytany po uruchomieniu CS:GO. W tym przypadku uruchamia plik autoexec.cfg.

 

Poniżej prezentuję przykładowe użycie parametrów startowych, z których osobiście korzystam:

-novid -refresh 144 -tickrate 128 -nod3d9ex -nojoy -noaafonts +exec autoexec.cfg +mat_queue_mode 2

 


Które opcje uruchamiania są nieaktualne i(lub) szkodliwe?

 

-high  – Ustawienie priorytetu procesu na wysoki) Dawniej miał zwiększać ilość FPS w grze, jednak aktualnie u niektórych graczy może powodować chwilowe ścinki obrazu (freezing) lub lagowanie myszki.

 

-threads X – Ustawienie wykorzystania ilości rdzeni procesora. Aktualnie parametr ten jest zastąpiony inną komendą, która automatycznie przypisuje właściwą ilość rdzeni, która ma być używana przez grę.

 

+cl_forcepreload 1 – Wymuszenie ładowania niektórych rzeczy tj. wybuchy granatów, dźwięki itp. podczas wczytywania mapy. Komenda wydłużała czas ładowania gry, lecz niwelowała jednocześnie spadki FPS. Aktualnie  odradzamy korzystania z niej z powodu możliwości występowania przycinek (freezing).

 

+violence_hblood 0 – Dawniej parametr ten wyłączał krew podczas ostrzału. Bardzo korzystnie wpływało to na widoczność przeciwników (krew, która normalnie byłaby widoczna na ziemi lub na ścianie w przypadku użycia komendy, znikała). Jednak któraś z niedawnych aktualizacji zablokowała możliwość wyłączenia krwi w wyniku czego komenda jest już bezużyteczna. Zaznaczę, że jest pewien trick, dający możliwość czyszczenia całej mapy z krwi używając odpowiedniego bind’a:

bind "shift" "+speed;r_cleardecals" // Czyszczenie mapy z krwi po naciśnięciu SHIFT'a

 

-d3d9ex – Jeszcze do niedawna była to obowiązkowa opcja każdego gracza. Parametr ten korzystnie wpływał na skrócenie czasu minimalizowania – maksymalizowania gry oraz zmniejszał zużycie procesora. W tej chwili nie ma potrzeby korzystania z niej, ponieważ komenda jest automatycznie wykorzystywana przez grę.

 

 

 

 

Graczu, bądź na bieżąco!


Tekst został oparty o film Sniper’a 13 na Youtube:

Jeśli masz jakieś pytania lub masz problem z używaniem powyższych parametrów, napisz do nas, chętnie pomożemy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.